O festiwalu

Gry wideo coraz częściej opowiadają o najważniejszych i najbardziej złożonych kwestiach stojących przed społeczeństwami na całym świecie – zdrowiu psychicznym, nierównościach, konsumpcjonizmie, ekologii, migracjach, ideologiach, fake newsach. Stają się efektywnym narzędziami w rękach nauczycieli, edukatorów, aktywistów, polityków i badaczy.

Games for Impact to międzynarodowy festiwal poświęcony grom wideo, wykraczającym poza rozrywkę i mierzącym się z ważnymi tematami społecznymi. Pierwsza edycja odbyła się w 2018 roku i była pierwszym tego typu wydarzeniem w naszej części Europy. Zaprezentowaliśmy ponad 30 gier i doświadczeń XR, a naszymi gośćmi byli ważni przedstawiciele nurtu z całego świata, tacy jak Asi Burak (długoletni przewodniczący organizacji Games for Change) czy Ryan i Amy Green (twórcy wielokrotnie nagradzanej gry That Dragon, Cancer).

Tegoroczna edycja, która ze względu na pandemię COVID-19 odbywa się w sieci, przechodzi od badania terytorium gier zaangażowanych do kwestii bardziej praktycznych. Położymy duży nacisk na budowanie powiązań między twórcami gier, innowatorami społecznymi, edukatorami i inwestorami, a także na użyteczną wiedzę, inspirujące studia przypadków i konkretne rekomendacje.

Główne tematy tegorocznego festiwalu to:

Gry dla dzieci i szkół

Dowiesz się jak wybrać odpowiednią grę dla swojego dziecka lub klasy – ale też jak projektować gry dla młodszej publiczności i szkół.

Dzieci kochają gry wideo, ale ich rodzice i nauczyciele często podchodzą do nich podejrzliwie lub po prostu mają trudności w odnalezieniu się w tym medium. Z drugiej strony twórcy gier, którzy chcą dotrzeć do najmłodszych graczy, mierzą się z wyzwaniem, jakim jest balansowanie opłacalności i odpowiedzialnego projektowania.
Porozmawiamy o:

  • uzależnieniu od gier i odpowiedzialnym projektowaniu
  • mądrym wprowadzaniu gier do szkół
  • biznesowej stronie gier dla dzieci
  • wyborze odpowiedniej gry dla odpowiedniego wieku i wrażliwości dziecka

Gry dla demokracji i krytycznego myślenia

Dowiesz się, jak używać gier do budowania empatii, promowania krytycznego myślenia i różnorodności – ale też jak opowiadać o trudnych i złożonych tematach, aby twoja gra była bardziej interesująca.

Porozmawiamy o:

  • projektowaniu doświadczeń, które naprawdę zmieniają graczy (i o tym jak znaleźć na to dowody)
  • używaniu gier w kampaniach wymierzonych w stereotypy, mowę nienawiści czy fałszywe informacje
  • budowaniu lepszych postaci reprezentujących mniejszości
  • doświadczeniach menedżerów społeczności internetowych

Dostępność to użyteczność

Dowiesz się, jak uczynić swoje gry dostępnymi dla osób z niepełnosprawnościami – i dlaczego wszyscy gracze docenią ten wysiłek.

Branża gier staje się coraz bardziej inkluzywna, otwierając się na wszystkich graczy, niezależnie od wieku czy sprawności. Mimo to wielu starszych graczy i osób z niepełnosprawnościami ma trudności w poruszaniu się w świecie gier. Z kolei wielu twórców zastanawia się, na ile będzie w stanie udźwignąć koszty zwiększania dostępności swoich produkcji.

Porozmawiamy o:

  • najnowszych rozwiązaniach z zakresu dostępności
  • zwiększaniu dostępności mimo niskiego budżetu
  • projektowaniu dla osób z zaburzeniami wzroku lub słuchu
  • projektowaniu dla starszych graczy
7

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies.
Korzystanie z witryny bez zmian ustawień oznacza, że akceptują Państwo otrzymywanie tych plików.