0 0
0 0
Read Time:3 Minute, 22 Second

8 grudnia
Gry ponad granicami

18:30

Wstępne uwagi z Susanną Pollack
Susanna Pollack (Gry na zmiany)
Mateusz Witczak (PolskiGamedev.pl, Indie Games Polska)
Jakub Zgierski (Gry o wpływ, FINA)

Rozpoczniemy od przeglądu festiwalu i krótkiego spojrzenia na ogólny krajobraz transformacyjnych gier na koniec burzliwego roku 2020. Dołączy do nas Susanna Pollack, prezes Games for Change, Organizacja z siedzibą w Nowym Jorku z ponad 15-letnim doświadczeniem we wspieraniu wpływowych gier.

Język: EN. Tłumaczenia: polski i polski język migowy.

19:00

Zmiana społeczna to gra kooperacyjna
Mata Haggis-Burridge (Uniwersytet Nauk Stosowanych w Bredzie)
Magda Krasowska (moderator, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego)
Maciej W. Hofman (Komisja Europejska)
Alan Gershenfeld (E-Line Media)

Jak gry mogą napędzać sektor społeczny i odwrotnie? Jak w rzeczywistości działa współpraca międzysektorowa? Jaka jest w tym wszystkim rola polityki publicznej i finansowania? Omówimy dobre praktyki i schematy, które wydają się najistotniejsze zarówno dla twórców gier, jak i innowatorów społecznościowych. Skoncentrujemy się na tym, jak dzielić się i wspierać możliwości rozwoju, odblokowywać kanały komunikacji i wzmacniać wzajemne zrozumienie – wszystko dla dobra gracza.

Język: EN. Tłumaczenia: polski i polski język migowy.

9 grudnia
Dziecinnie proste

18:00

Czy gry i szkoły są na siebie gotowe?
Vit Šisler (Uniwersytet Karola, Gry Karola)
Santeri Koivisto (Nauczyciel Gier, Uniwersytet w Tampere)
Rafał Lew-Starowicz (EdTech Polska)
Jędrzej Sołowij (moderator)

O tym, że gry wideo mogą być świetnym źródłem informacji w klasie, wiadomo co najmniej od 1971 roku, kiedy to Don Rawitsch, asystent nauczyciela na lekcji historii Ameryki w liceum, pokazał swoim uczniom Szlak Oregonu, projekt, który później stał się jednym z nich. pierwszych hitów w historii gier komputerowych. Od prawie pół wieku zastanawiamy się, jak wprowadzić gry do systemów edukacyjnych, ale projekt wciąż stawia przed nami spore wyzwania. Uczestnicy panelu będą dyskutować o korzeniach tych trudności i sposobach ich przezwyciężania.

Język: EN. Tłumaczenia: polski i polski język migowy.

19:00

Gry dla dzieci. Czy odpowiedzialny design to dobry biznes?
Wiesław Bartkowski (Szkoła Form)
Raul Gutierrez (Tinybop)
Marta Tymińska (moderatorka, Uniwersytet Gdański)

Tworzenie dobrych gier dla dzieci to ogromna odpowiedzialność – młodych odbiorców nie można manipulować, zachęcać do zakupów, zmuszać do spędzania długich godzin przed ekranem. Jednocześnie budowanie zrównoważonego modelu biznesowego na odpowiedzialnie zaprojektowanych grach nie jest łatwe. Jak etyczne podejście do projektowania może iść w parze z sukcesem rynkowym?

Język: EN. Tłumaczenia: polski i polski język migowy.

20:00

Plan lekcji dla This War of Mine
Łukasz Migniewicz
Przemysław Góral (Centrum Historii Zajezdnia)
Paweł Miechowski (11 bit studios)

This War of Mine to pierwsza tego typu produkcja, która znalazła się w polskim programie szkolnym. Jak można go wykorzystać w klasie, biorąc pod uwagę oczekiwania ucznia i format lekcji? Uczestnicy warsztatów omówią i wymyślą potencjalny plan lekcji na podstawie gry.

Ta sesja jest dostępna tylko w języku polskim.

20:00

Znalezienie odpowiedniej gry dla swoich dzieci
Paweł Schreiber (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego)
Andy Robertson (OswajanieGaming.com)

Gry wideo są ważnym elementem codziennego życia dzieci. Media skupiają się na negatywnym potencjale gier, ale ich pozytywny potencjał może być jeszcze ważniejszy – mogą wzmacniać rozwój dzieci, uczyć ich myślenia i podejmowania decyzji. Problem w tym, że rodzice i wychowawcy nie zawsze są w stanie wybrać odpowiednie gry dla swoich dzieci. Na warsztacie otrzymają zestaw praktycznych wskazówek, jak się do tego zabrać.

Język: EN. Tłumaczenia: polski i polski język migowy.

20:00

Kreatywna Europa
Marzena Cieślik (Creative Europe Desk Polska)

Marzena Cieślik opowie o możliwościach finansowania rozwoju gier poprzez komponent MEDIA programu Kreatywna Europa UE. Uczestnicy spotkania będą mieli możliwość skonsultowania własnych projektów z ekspertem.

Język: EN.

21:00

Foton. Robot idzie do szkoły
Oktawia Gorzeńska (Photon)

Photon to robot edukacyjny – może pomóc dzieciom w nauce takich przedmiotów jak fizyka czy biologia. Została stworzona we współpracy z psychologami i pedagogami i dostosowana do potrzeb rozwojowych dzieci w różnym wieku. Zaspokaja również potrzeby nauczycieli, którzy mogą korzystać z różnych materiałów dodatkowych, takich jak plany lekcji. Twórcy Photona opowiedzą o opracowanych przez siebie rozwiązaniach budowania społeczności wokół cyfrowego projektu wykorzystywanego w szkołach i bibliotekach. Ta historia powinna zainteresować zarówno edukatorów, jak i deweloperów, którzy mają nadzieję stworzyć gry dla podobnych grup użytkowników.

Język: EN. Tłumaczenie: polski.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %